Komandos nariai

Danielus, Dominykas, Merkys, Marija, Jorė, Dominykas

Atstovaujama mokykla

Vilniaus Antakalnio gimnazija

Projekto aprašymas

Remiantis mūsų atliktos apklausos duomenimis paaiškėjo, jog mokyklos bendruomenei itin trūksta poilsiui skirtų žalių erdvių, kuriose tiek mokiniai, tiek mokytojai galėtų atsikvėpti laisvu nuo pamokų metu. Todėl nusprendėme kurti idėją, spręsiančią “Žaliųjų erdvių ir biologinės įvairovės” iššūkį. Žalių erdvių mūsų mokykloje buvo atsisakyta, dėl to, kad trūko personalo, kuris jomis rūpintųsi. Siekiant pasiūlyti sprendimą šiam iššūkiui nusprendėme sukurti žaliąją erdvę, kuri yra laistoma automatinės laistymo sistemos, tad jos nereikėtų nuolat prižiūrėti. Mes pasirinkome auginti valgomus augalus (svogūnus, salotas ir žirnius) tam, kad skatintume mokyklos bendruomenę pažinti, rūpintis ir domėtis naudingomis augalų savybėmis, o kad erdvėje būtų jaukiau, iš gamtos objektų (samanų ir kerpių) sukūrėme paveikslus, kuriais papuošėme mūsų žalią erdvę. Projekto vykdymo metu iš pradžių atlikome bendruomenės apklausą, į kurią atsakė beveik šimtas mokyklos mokinių ir mokytojų. Aptarę gautus rezultatus pasirinkome iššūkį ir sugalvojome idėją – žaliąją erdvę. Vėliau sekė sunkioji projekto dalis – įgyvendinimas. Komandoje pasiskirstę atsakomybėmis susidarėme reikiamų priemonių sąrašą ir jomis pasirūpinome. Stengėmės naudoti antrines žaliavas ar atliekas, pavyzdžiui, medienos atraižas. Kitos priemonės buvo elektronika, dirvožemis, sėklos, priemonės reikalingos paveikslams kurti: samanos, kerpės, kriauklės, šakelės, klijai, mediena ir kt. Susirinkę priemones pradėjome gamybos darbus: susukome du lovelius augalams, į juos pasodinome norimus augalus ir aprūpinome vazonus laistymo sistema, galiausiai sukūrėme žaliuosius paveikslus, kurie užpildė ir nuspalvino tuščią mokyklos erdvę. Vykdant šį projektą mokyklos bendruomenė, ypač administracija stipriai palaikė idėją, o naujoji erdvė skatina mokinius domėtis ir rūpintis augalais, didina gimnazijos poilsiui skirtų erdvių įvairovę, didina psichologinį mokinių gerbūvį ir suteikia jaukumo pojūtį mokykloje.